مسیر پـرواز

با دانستن و عمل کردن به احادیث اهل بیت در مسیر الهی عمل می کنیم.

مسیر پـرواز

با دانستن و عمل کردن به احادیث اهل بیت در مسیر الهی عمل می کنیم.

اثبات امام زمان عـــج

سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۱۰ ق.ظ


امام زمان


(جلسه دوم)

***اثبات امام زمان روحی فِداک***




2-  دلیل قرآنی:

بهتر است قبل از توضیح آیات، توضیح مختصری در مورد تأویل بیان کنیم. تأویل به معنای حقیقت است. به این معنا که برخی از آیات قرآن یک معنای ظاهری دارد و یک معنای حقیقی و باطنی و وقتی می گوییم تأویل این آیه ، این است،  یعنی معنای حقیقی و باطنی آیه این است در حالی که ظاهر آیه چیز دیگر و یا در مورد اشخاص دیگر است. البته به این نکته هم باید توجه داشت که هیچ گاه نباید تأویل آیه با ظاهر آیه معنای متضاد داشته باشد.  در قرآن کریم نیز  چند مورد تأویل مشاهده می شود: یکی خواب حضرت یوسف(علیه السلام) که در خواب یازده ستاره و ماه و خورشید را دید که به او سجده می کنند در حالی که تأویل و تعبیر از ستارگان ، برادران بود و منظور از خورشید و ماه پدر و نا مادری اش بود.ظاهر آیه گفته است که ستارگان سجدده کردند ولی حقیقتاً منظور از آنها، برادران یوسف (ع)  بود. خداوند متعال نیز در قرآن کریم سوره ی یوسف آیه ی 100 از زبان حضرت یوسف (ع) می فرماید: *یا أبَتِ هذا تأویلُ رُئیایَ مِن قَبل قَد جَعَلَها رَبّی حَقّاً*  ای پدر این تأویل و تعبیر خواب من است که قبل از این دیدم و پروردگارم آن را محقق ساخت.

 

 

1- یکی از دلایل حیات حضرت حجت(عج) در عصر غیبت، آیات سوره قدر است: «فرشتگان و روح به اذن خدا، همه فرمان‌ها و سرنوشت ها را فرود می‌آورند». نکته مهم، واژه «تنزل الملائکة و الروح» است که فعل مضارع معنای استمرار را می‌رساند. قیدی برای آن معین نشده تا بگوییم نزول در سال خاصی بوده و تمام شده، بلکه هر سال شب قدری دارد. (3) هر شب قدر، ملائکه و روح، امر پروردگار را نازل می کنند. جایگاه نزول امر، قلب مقدس ولی عصر(عج) می‌باشد.
امام جواد (ع) به شیعیان توصیه کرده‌اند که به وسیله این آیه با آن ها (مخالفان امامت) استدلال کنید؛ «ای شیعیان! به آیه "انا انزلناه فی لیلة مبارکة" استدلال کنید. این سوره (دخان) پس از رسول خدا، خاصّ ولی امر در هر عصری است».

ادامه دارد.....

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۳
Bezad 313

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی